Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Du måste flytta på dej

Av Tessan - 30 augusti 2012 11:31

Igår var jag ledig, eller inte direkt, för vi har ju hemmastudier så vi inte har nåt på skolan, men vi passade då på att åka och storhandla eftersom henka ändå var ledig han oxå, köpte bl.a avfärgning och ny hårfärg, bara kolla om nån har tid att hjälpa mej någon dag.


Erica hade med sig en kompis hem igår efter skolan och det gick rätt bra, tills loke kom hem :p Ellinor och loke leker ju oxå så bra ihop, och då blir erica lite småsur, och vill inte inse att även dom två är kompisar med varann, eller det är ju mer än så för loke är ju kär i Ellinor    Han hade gett henne en puss igår, sikken son man har   


Annars har ja läst lite böcker och försökt komma på lite frågor som vi ska ha med oss till grupparbetet/seminariumet imorrn bitti, inte det lättaste kan ja säga..


Nu på morgonen tog linda och jag en promenad i skogen, blev totalt en runda på 5km   

Ska snart ner på marknaden med henne en sväng innan jag hämtar barnen på dagis/skola, sen i eftermiddag har jag körlektion igen, en dubbel, värsta är att det är kl,16:30 mitt i rusningstrafiken, hur ska det gå???

Men jag tänkte att nån gång måste jag ju hamna i den situationen, bättre med en körskollärare brevid än att vara ensam i bilen, kan ja ju tycka haha   


Bjuder på en bra låt oxå !!!

 

 
 
Helen

Helen

30 augusti 2012 12:53

Naew vad söt han är Loke då! Ja hemma hos er lär ju barnen verkliogen lära sej hur det är att sammass och dela, i alla fall på Ellinor!;P Hon kan ju få svårt att lyssna med när en Loke springer omkring med henne får då vill kliar det i hennes ben med och hon måste med springa och då vet jag att Erica blir lite frustrerad när Ellinor inte hör på när hon pratar med henne. Där vet jag inte hur man ska göra, jag brukar försöka prata med Ellinor om det här med att lyssna. Men samtidigt vill man ju inte vara på och kritisera, förstår du hur jag menar? Men det är nog bra att det blir åhär, så får de träna på socialt samspel och det här med att samsas flera på en gång!

Tack för att Ellinor fick följa med er hem!

http://www.milfamera.bloggplatsen.se

Tessan

30 augusti 2012 21:13

ja precis, tror inte man kan tjata och påpeka det heller direkt, utan de måste nog få lära sig själva, bara bra med lite socialsamspels träning för dom :)

Det är lungt, det får hon göra oftare :)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tessan - 23 oktober 2012 17:45

Tröttnat på att blogga, har nog vuxit ifrån det... Och så får man ju bara kommentarer om man har det jobbigt eller gnäller och beklagar sig.. Så det får va.. Tack för mej, kanske på återseende.....

Av Tessan - 5 oktober 2012 18:39

igår var jag ute på munken med med jobbarkompisarna och åt middag och gick en vidare till harrys, hade hur kul som helst, och elin var med, det var ju höjdpunkten :) så man hade nån yngre att prata med :) Så det hoppas jag att det blir fler gång...

Av Tessan - 4 oktober 2012 12:49

Haft Linda och Felicia på fika idag på förmiddagen. Nu är jag på skolan och ska ha vfu info då vi ska ut på vfu nästa vecka :) jag ska vara på ett dagis i rambodal. Senare i eftermiddag ska jag till polisen för att fixa ett nytt id kort, tror inte...

Av Tessan - 26 september 2012 09:40

Fick en knäpp idé i skolan igår att jag ville pierca mej, eller jag har ju velat haft den tidigare men inte kunnat då man inte få ha det i äldreomsorgen, så jag slog till igår efter skolan, drog till lucky 7 och fixade det, grymt nöjd :) På bilden...

Av Tessan - 20 september 2012 10:02

Idag har vi två föreläsningar mellan 13-17, hoppas man håller sig vaken bara :p   Men först är det en körlektion, med lite rondellkörning och filbyten, hoppas det går bra, men känns som jag kan det där med rondellkörning nu.   Sen direkt till...

Ovido - Quiz & Flashcards